۲/۰۶/۱۳۹۶

حالم به هم می خورد، ولی ...

زمینه :
راستش را بخواهید چند وقت پیش تصمیم گرفته بودم که در انتخابات پیش رو شرکت نکنم. نه بخاطر افکار انقلابی و رادیکال که سوار بر بنیاد خاصی باشد، بخاطر اینکه "حالم به هم می‌خورد." از کثافتی که مدام از یک گوشه از زخم چرکین سیاست این مملکت بیرون می‌زند حالم به هم می‌خورد. از اینکه ما توی این کثافت زندگی می‌کنیم و نمی‌میریم، حالم به هم می‌خورد. چرا تعارف کنیم؟ من ناامید و سرخورده بودم، هستم و حالم از همه آدم‌های ریاکاری که برای بر سر کشیدن گوشه‌ای از پتوی قدرت از هیچ کاری ابا ندارند، به هم می‌خورد. حالا نه اینکه هرکس نمی‌خواهد رأی بدهد، مثل من باشد، نخیر، من تحلیل سیاسی-اجتماعی نمی‌کنم و حال و روزم را تعمیم نمی‌دهم، شرح حال می‌نویسم. نه اینکه چیزی عوض شده باشد، نه اینکه دیگر بوی تعفن از گوشه و کنار این مملکت به مشام نرسد، ولی تصمیم گرفته‌ام در انتخابات شرکت کنم و روحانی را به جای رئیسی انتخاب کنم. فکر می‌کنم که این انتخاب اثر دارد. لااقل برای من واضح است که روحانی با امثال رئیسی و قالیباف فرق دارد، مملکتی که رئیس جمهورش روحانی باشد، فرق دارد با مملکتی که قالیباف و رئیسی بر اریکه قدرتش تکیه زنند. حالا نه اینکه مملکت با امثال روحانی گلستان ‌شود، ولی اگر یک روزی قرار باشد بنشینیم و فکر کنیم که به حال این زخم چرکین، به حال این فاضلابی که خانه و زندگیمان را برداشته، چه باید کرد، آن‌وقت باز هم حضور روحانی خیلی بهتر از دیگران است. من در انتخابات شرکت می‌کنم، ولی نه با شادی، نه با امیدِ واهی، که با احساسِ تهوع و با اعتقاد عمیق بر اینکه باید یک کاری بکنیم، به حال خودمان و روزگارمان دل بسوزانیم و بفهمیم که عمرمان دارد در این بی‌عملی و انفعال، تباه می‌شود.

1 حضور سبزحالم به هم می خورد، ولی ...


  1. Unknown says:

    درود
    وای بعد چند سال پیداتون کردم خیلی خوشحال شدم
    اگه یادتون باشه وبلاگ آگاهی سال 89

    ۲/۲۴/۱۳۹۶ ۸:۳۰ بعدازظهر

Leave a Comment

راهی است نه کوتاه راهی که می روم ،
باری بر دوش می کشم که سبک نیست ،
و آینده ای که شاید روشن هم نه ،
باشد همراهی تو راهم را کوتاه ، بارم را سبک و نهایتم را روشنتر سازد ،
چرا که "ما" بودن روشنتر از "من" بودنست !
روشن کن
بسم الله ...


آسان ترین راه برای نظر گذاشتن انتخاب نام و آدرس اینترنتی است در صورت تمایل می توانید محل مربوط به آدرس اینترنتی را خالی بگذارید .
مسئولیت نظرات با نویسندگان آن هاست